Apd. 3.120-121:
[3,120] Osiągnąwszy wielką biegłość [w leczeniu] i wyćwiczywszy się znakomicie w [tej] umiejętności, [potrafił] nie tylko ocalić niektórych ludzi od śmierci, lecz nawet wskrzesić zmarłych. Otrzymał bowiem od Ateny krew pochodzącą z żył Gorgony i tej, która wypłynęła z żył po lewej stronie ciała, używał na zgubę ludzi, a tej [z żył] po prawej stronie ‒ dla ich ocalenia, i w ten właśnie sposób mógł wskrzeszać zmarłych. [3,121] {Znalazłem kilku takich, o których się mówi, że zostali przezeń wskrzeszeni: Kapaneusa i Lykurgosa, jak powiada Stesichoros ‹w› Erifyle [frg. 17(194)]; Hippolytosa, jak twierdzi autor dzieła Naupaktika [frg. 10]; Tyndareosa, jak mówi Panyasis [frg. 5]; Hymenajosa, jak twierdzą orficy [OF F365 [B: II 1]]; Glaukosa, syna Minosa, jak twierdzi Melesagoras [FGrHist 330 F2].}