Co to znaczy, że książka będzie "Wkrótce dostępna"? Czy mogę z niej skorzystać?
To oznacza, że książka została niedawno zakupiona i znajduje się w Oddziale Opracowania Zbiorów, gdzie odbywa się opracowanie jej pod względem formalnym i rzeczowym. Książka ta jest w tym czasie niedostępna dla czytelników. W wyjątkowych sytuacjach, jeśli książka jest pilnie potrzebna, można poprosić o przyśpieszenie jej opracowania lub o chwilowe udostępnienie jej w czytelni.
Co to znaczy, że książka znajduje się w oprawie?
Książka trafia do oprawy, gdy znajduje się w złym stanie technicznym – rozkleja się, wypadają z niej kartki itd. Poddawana jest wówczas konserwacji i podczas tego procesu jest niedostępna dla czytelników. Nie ma możliwości przyśpieszenia procesu oprawy.
Czy w bibliotece mogę korzystać z Internetu?
Studenci i pracownicy Uniwersytetu w Białymstoku mają możliwość korzystania z sieci bezprzewodowej "eduroam" dostępnej w Kampusie. Aby móc korzystać z sieci, należy samodzielnie skonfigurować nowe połączenie sieciowe według instrukcji: Konfiguracja.
Czy mogę robić zdjęcia książkom?
Tak, czytelnicy mogą wykonywać kopie książek przy pomoc aparatu fotograficznego lub aparatu znajdującego się w telefonie komórkowym.
Jak sprawdzić, czy Biblioteka posiada wybraną pozycję w swoich zbiorach?
Poszukiwaną publikację można odnaleźć przez katalog centralny UwB online dostępny na stronie Biblioteki.
W jaki sposób mogę skorzystać z książki, której nie ma w bibliotece?
Jeśli danej pozycji nie ma w żadnej innej bibliotece w Białymstoku, wówczas Biblioteka może ją sprowadzić z innej biblioteki w Polsce lub za granicą w ramach wypożyczenia międzybibliotecznego (Wypożyczalnia Międzybiblioteczna, nr tel. 85 738 85 16). Z usługi tej mogą skorzystać:
- pracownicy UwB,
- doktoranci i studenci UwB posiadający aktualne konto biblioteczne (tzn. ważną kartę biblioteczną lub aktywowaną elektroniczną legitymację studencką) w Wypożyczalni Biblioteki Uniwersyteckiej.
Z wypożyczonych materiałów bibliotecznych czytelnik może korzystać wyłącznie w Czytelni Biblioteki Uniwersyteckiej na Kampusie.
Czy książki z czytelni można kopiować poza budynkiem biblioteki?
Nie, książki z Czytelni należy kopiować wyłącznie w budynku Biblioteki.
Gdzie na terenie Biblioteki mogę wykonać kopie?
W Czytelni – bezpłatny skaner samoobsługowy.
Do kopiowania udostępniane są pozycje niezniszczone, wydane po 1950 r., z wyjątkiem księgozbioru podręcznego (encyklopedii, słowników, leksykonów itp.). O możliwości wykonania kopii materiałów bibliotecznych każdorazowo decyduje dyżurny bibliotekarz, który w uzasadnionych przypadkach może zabronić reprografii wybranych materiałów. Ograniczenia wynikają z obowiązującego prawa autorskiego i postępującej dewastacji zbiorów. Biblioteka nie ponosi odpowiedzialności za jakość odbitek oraz funkcjonowanie wolno stojących kserokopiarek i skanerów.
Dlaczego nie mogę przeglądać katalogu po godzinie 1.00 w nocy (AM)?
Od godziny 1.00 (AM) do godziny 4.00 (AM) jest robiona kopia zapasowa (backup) bazy danych katalogu bibliotecznego. W tym czasie automatycznie zamykany jest dostęp do całego katalogu, stąd brak dostępu do usług katalogowych Biblioteki Uniwersyteckiej.
Dlaczego nie otrzymałem loginu i hasła do konta elektronicznych baz danych?
Niektóre skrzynki pocztowe mają bardzo restrykcyjne filtry antyspamowe i część e-maili jest wrzucanych w folder spam. Konta są zakładane na bieżąco zwykle tego samego dnia, w którym zostało złożone podanie. W razie nieotrzymania informacji o założeniu konta prosimy o zwrócenie się z zapytaniem do Sekcji Automatyzacji (tel. 85 738 85 36, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).