Spis treści
Słowo wstępne (Danuta Drynda) ... 7
Sławomir SZTOBRYN
Natywizm i empiryzm w pedagogice okresu międzywojennego i ich konsekwencje na polu dydaktyki ... 9
Władysława SZULAKIEWICZ
Istota i zakres dydaktyki ogólnej w Szkole Kazimierza Twardowskiego (Kazimierz Twardowski — Kazimierz Sośnicki — Bogdan Na-wroczyński) ... 22
Danuta DRYNDA
Cele kształcenia w dydaktyce Drugiej Rzeczypospolitej w świetle założeń pedagogiki kultury. Historyczne inspiracje dla współczesnej edukacji ... 36
Violetta RODEK
„Szkoła pracy" w Drugiej Rzeczypospolitej. Przeszłość czy teraźniejszość? ... 53
Iwona WENDREŃSKA Plan daltoński i jego wkład do dydaktyki ogólnej ... 76
Ewa.SZADZIŃSKA Współczesna koncepq'a kształcenia zintegrowanego i jej historyczne
źródła .... 97
Krystyna WSZOŁEK Koncepcja oceny szkolnej Kazimierza Sośnickiego jako źródło inspiracji
dla współczesnych ofert w zakresie oceniania uczniów ... 110