SPIS TREŚCI
WSTĘP ... 9
ROZDZIAŁ I
ISTOTA I UWARUNKOWANIA SPOŁECZNEJ INTEGRACJI DZIECI NIEPEŁNOSPRAWNYCH ... 13
1. Istota i koncepcje społecznej integracji dzieci
niepełnosprawnych ... 13
2. Środowiskowo-pedagogiczne uwarunkowania efektów
społecznej integracji ... 20
ROZDZIAŁ II
ISTOTA NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ I KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH DZIECI LEKKO NIEPEŁNOSPRAWNYCH ... 35
1. Współczesne interpretacje istoty niepełnosprawności
intelektualnej ... 35
2. Kompetencje społeczne dzieci lekko niepełnosprawnych
intelektualnie ... 46
ROZDZIAŁ III
WPROWADZENIE W PROBLEMATYKĘ SAMOOCENY ... 65
1. Pojęcie samooceny i jej rodzaje ... 65
2. Kształtowanie się samooceny u dzieci łekko niepełnosprawnych intelektualnie ... 73
ROZDZIAŁ IV
ZAŁOŻENIA METODOLOGICZNE BADAŃ ... 87
1. Przedmiot i cele badań ... 87
2. Problemy i hipotezy ... 89
3. Zmienne i wskaźniki ... 90
4. Metody, techniki i narzędzia badawcze ... 97
5. Teren badań ... 105
6. Charakterystyka badanej grupy ... 107
ROZDZIAŁ V
SAMOOCENA DZIECI LEKKO NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ ... 113
1. Stabilność samooceny badanych dzieci ... 113
2. Adekwatność samooceny badanych dzieci ... 118
ROZDZIAŁ VI
STAN SPOŁECZNEJ INTEGRACJI DZIECI LEKKO NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE W ŚRODOWISKU RODZINNYM I LOKALNYM ... 147
1. Więzi emocjonalne i pozycja dzieci lekko niepełnosprawnych
intelektualnie w rodzinie ... 147
2. Uczestnictwo dzieci lekko niepełnosprawnych intelektualnie
w życiu rodzinnym ... 159
3. Uczestnictwo dzieci lekko niepełnosprawnych intelektualnie
w środowisku lokalnym ... 170
4. Ocena stopnia społecznej integracji dzieci lekko niepełnosprawnych intelektualnie w środowisku rodzinnym i lokalnym ... 183
ROZDZIAŁ VII
SAMOOCENA DZIECI LEKKO NIEPEŁNOSPRAWNYCH INTELEKTUALNIE A STOPIEŃ ICH SPOŁECZNEJ INTEGRACJI W ŚRODOWISKU RODZINNYM I LOKALNYM ... 191
PODSUMOWANIE I WNIOSKI DLA PRAKTYKI PEDAGOGICZNEJ ... 215
ANEKS ... 223
BIBLIOGRAFIA ... 227