Spis treści
Wstęp ........................................................................................................... 7
Irena Wojnar, Możliwości wychowawcze sztuki ................................... 10
Janina Mortkowiczowa Estetyka wychowania ..................................... 30
WładysławTatarkiewicz Ani praca, ani zabawa.................................. 41
Władysław Tatarkiewicz, Prawda w sztuce .......................................... 50
Roman Ingarden, Przeżycie estetyczne i przedmiot estetyczny.......... 60
Władysław Stróżewski, Wartości estetyczne i nadestetyczne ............. 67
Mieczysław Wallis, O niewrażliwości estetycznej ................................92
Stanisław Ossowski, O wychowawczych potencjach
twórczości artystycznej ............................................................... 100
Bogdan Nawroczyński, O wychowaniu estetycznym ......................... 112
Stefan Szuman, Sztuka wzbogaca i pogłębia człowieka .................... 129
Stefan Szuman, Specyfika wychowania estetycznego ........................ 141
Bogdan Suchodolski, Wychowanie przez sztukę ................................. 158
Bogdan Suchodolski, Wychowanie a sztuka w cywilizacji
współczesnej ................................................................................ 172
Bogdan Suchodolski, Rola sztuki w kształtowaniu
osobowości człowieka i życia duchownego narodu .................... 191
Stefan Morawski, O funkcjach sztuki najnowszej ..............................208
Maria Gołaszewska, Kultura estetyczna ............. 229
Sław Krzemień Ojak, Sztuka i moralność. Łączność
czy antynomia?.............. 242
Irena Wojnar, Rola sztuki w poznawaniu świata.......... 250
Stefan Szuman, Pojęcie dyletantyzmu i jego rodzaje.......... 265
Irena Wojnar, Społeczna obecność sztuki
a wychowanie człowieka................ 275