Spis rzeczy
Wstęp (Henryk Moroz) ................ 7
Ewa KORCZAK: Próba eksplikacji pojęcia „podmiotowość ucznia w procesie edukacji" . 10 Jan ŁYSEK: Podmiotowe traktowanie ucznia jako zaspokajanie jego potrzeb .................... 16
Beata MAZEPA-DOMAGAŁA: Uczeń podmiotem oddziaływań dydaktyczno-wychowaw-czych w świetle wybranych propozycji metodycznych edukacji wczesnoszkolnej (zarys problematyki) ............................................................................................................... 27
Piotr KOWOLIK: Współpraca i współdziałanie nauczycieli oraz rodziców jako jeden
z czynników warunkujących podmiotowe funkcjonowanie uczniów klas I—III ................ 34
Eugeniusz KEMMPA: Organizacja środowiska szkolnego i rodzinnego uczniów biernych
jako podstawa ich uaktywniania ...................................................................................... 45
Małgorzata MNICH: Podmiotowość ucznia w okresie adaptacyjnym. Zarys problematyki .. 54
Eugenia ROSTAŃSKA, Ewa SZADZIŃSKA: Podmiotowość uczeń — nauczyciel
w interakcji werbalnej ..................................................................................................... 62
Henryk MOROZ: Podmiotowość uczniów a skuteczność procesu kształcenia matema
tycznego ....................................................................................................................... 70
Grażyna SZAFRANIEC: Podmiotowość uczniów w procesie terapii ..................................... 76
Wiesława SACHER: Nastawienie uczniów klasy II szkoły podstawowej do przedmiotu
jako jedno z wielu uwarunkowań ich podmiotowego funkcjonowania na lekcjach muzyki.. . . 89
Katarzyna KRASOŃ: Lektura historyczna — ograniczenie czy wzbogacenie ofert, szans
i możliwości edukacyjnych ucznia ..................................................................................... 97