SPIS TREŚCI
Małgorzata Olejarz
Szkoła Młodych Andragogów miejscem wzajemnego uczenia się
nauczycieli akademickich......................................................................................................... 5
Agnieszka Dziublewska
Sprawozdanie z VII Letniej Szkoły Młodych Andragogów.
Zielona Góra, 9-13 maja 2005................................................................................................... 23
DYSKURS ANDRAGOGICZNY
Katarzyna Druczak
Znaczenie całożyciowego uczenia się w projektowaniu biografii
przez osoby dorosłe.................................................................................................................... 31
Joanna Stelmaszczyk
Elementy „pamięci szkoły" w polskiej literaturze wspomnieniowej i pięknej............. 41
Katarzyna Wypiorczyk
Stowarzyszenie absolwentek Prywatnego Gimnazjum
i Liceum Heleny Miklaszewskiej w Łodzi jako forma kontynuowania tradycji
szkoły oraz aktywności osób starszych.................................................................................. 63
Ewa Szumigraj
Worek różności, czyli o nieformalnej edukacji studentów............................................... 67
Jarosław Klebaniuk
Sprawiedliwość społeczna w refleksji psychologicznej...................................................... 77
Małgorzata Rosalska, Anna Wawrzonek
Lokalność jako kontekst rozwoju instytucji oświatowych................................................ 91
Hanna Świerczyńska
Wykonywanie zawodu technika elektroradiologa
w świetle zmian cywilizacyjnych.............................................................................................105
Anna Pabiańczyk
Wykorzystanie niektórych metod aktywizujących
w pracy ze studentami zaocznymi..........................................................................................117
DYSKURS METODOLOGICZNY
Monika Sulik
Biograficzna mapa życia jako sposób odnalezienia drogi do siebie i innych
- andragogiczne konteksty.......................................................................................................127
4
Joanna Kłodkowska
Metafora kultury i metafora teatru - interpretatywne badania organizacji.................137
DYSKURS PORADOZNAWCZY
Marcin Szumigraj
W poszukiwaniu misji polskiego poradnictwa kariery......................................................149
Alicja Czerkawska
Instrumentalne i egzystencjalne problemy zawodowe wżyciu człowieka
- implikacje dla poradnictwa zawodowego..........................................................................161
DYSKURS KULTUROZNAWCZY
Sylwia Słowińska
Koncepcja wychowania estetycznego Fryderyka Schillera
- inspiracja dla edukacji kulturalnej dorosłych?.................................................................173
Wiktor Czernianin
Przeżycie estetyczne jako kluczowe pojęcie biblio terapii
na przykładzie poglądów Romana Ingardena...................................................................183
Mirosław Gancarz
Przyczyny absencji dorosłych w domach kultury
w świetle wypowiedzi studentów.............................................................................................193
Joanna Olszewska
Animator teatralny- cechy, motywacje, kompetencje
(w świetle badań teatrów młodzieżowych na terenie Krakowa)......................................199
Agnieszka Dziublewska
Poglądy młodzieży na temat sekt............................................................................................209
Daria Zielińska-Pękał
Podtrzymywanie strategii interakcjiparaspołecznejw triadzie:
telewizja - Świat Seriali - telewidz..........................................................................................219
Edyta Zierkiewicz, Izabela Kowalczyk
Wygadani internauci. Komunikator internetowy Gadu-Gadu „miejscem" produkowania i praktykowania nowych tożsamości?.......................................................231
Nota o autorach..........................................................................................................................243